Phi Phi

Hej alla kära vänner och alla vi känner!

Måste berätta lite fort (eller okej, ganska långt) om gårdagen. Klockan stod på 05:00 , en buss kom och hämtade oss och körde oss till hamnen i Koh Phanang. Vi skulle då åka med en båt till fastlandet som skulle ta över två timmar. Väl framme där efter en lite regning resa hämtade ännu en buss upp oss och körde oss till krabi med en restid på tre timmar. När vi kom fram till Krabi stod en annan båt och väntade på oss, full med folk som skulle ta oss till Phi Phi öarna. Och ja, det blev en spännande resa. Vi märkte att det var jättemycket folk på båten och det slutade med att vi fick sitta uppe däck, vilket inte gjorde så mycket tills det började ösregna och blåsa. Jahopp tänkte vi, men det var bara att gilla läget. Med lite skön musik och glada människor går det mesta!

Efter en timma började vi sakta in och tillslut stannade båten och vi stod still i ca 45 min. Vad händer? Efter ett bra tag kommer en man och säger att det är för mycket folk på båten och att det kommer en annan båt och hämtar massa folk. I den stunden var det bara tur att det inte hade eller kommer hända något, för mycket folk på en båt är inte okej.
Båten kom tillslut och folk gick lite bananas. Endel fulla och glada som skulle hoppa som superman till den andra båten, sjuka haha.

Vi kom fram till Phi Phi vid 16:30, helt dödströtta och hungriga. Vi hade bokat ett boende ganska nära piren, vilket var väldigt skönt då det inte finns några vägar så bilar eller någonting som kan köra.

Vi tog det lugnt ett tag och sen gick vi och käkade på en restaurang en bit ifrån. Jättemysig kväll och det blev en tidig kväll, för ovanlighetens skull.

Den här dagen har varit så underbar på alla sätt och vis, lite nypa-sig-i-armen känsla.

När vi hade käkat frukost bestämde vi att vi skulle gå till Phi Phi's view point. Det blev en bra promenad på tre km upp för ett berg, kändes som vi gick i en hel evighet (som Carola skulle sagt) hehe. Väl framme möts vi av den vackraste utsikt vi nånsin sett tror jag. Går inte att beskriva ens. Solen i ögonen och det turkosa vattnet med alla båtar. Så vackert!

När vi kom ner igen efter en stund ville vi åka ut till någon av alla öar runtomkring, det fick bli Phi Phi Leh som ligger ganska nära. Vi hade en egen longtailbåt som vi åkte med i tre timmar. Det var rätt sjuka vågor som skvätte upp, så vi såg ut som fyra dränkta katter.
Vi stannade i Maya bay och det var så fantastisk vackert. Det blåa vattnet och alldeles klarblå himmel. Helt underbart! Vi fick snorkla bland massa korallrev och fiskar, kändes lite som att hoppa ner i Hitta Nemo. Vi besökte också Viking cave, monkey beach, Phi Phi Leh bay och någon blå lagun. Jättehärlig dag och vi maxade verkligen dagen till 100 %.
Är så sjukt att man är här, det går inte riktigt att ta in än. Det är bara sånt man har sett på massa bilder och att andra har visat. Helt underbart!

Ikväll ska vi faktiskt gå ut är planen. finns massa roliga klubbar, dom flesta på stranden. Bargatan på stranden är ganska nice.

Nehe, nu blir de lite mat för fyra hungriga tjejer!