Abel Tasman, Westport och Lake Mahinapuha

Godagens!

Nu ligger vi efter här igen haha. Problemet när det inte finns Wifi någonstans i det här landet. Då får det bli lite längre inlägg helt enkelt.

I måndags morse hade vi ställt klockan på halv sju för att gå upp och se soluppgången på stranden. Tyvärr var det ganska molnigt så vi såg inte jättetydligt, men det var fint ändå.
Efter att vi fått i oss lite frukost blev vi upphämtade av vår tour guide för att åka på utflykt till Abel Tasman National Park. Det började med att vi fick paddla kajak i två timmar bland alla öar och grottor, i det turkosa vattnet med solen i ögonen. Såå himla vackert! Vi stannade på några stränder och åt lite, innan vi började med den långa vandringen tillbaka genom nationalparken. Vi gick i över tre timmar i värmen, lagom svettiga och trötta när vi kom fram vill jag lova. Utsikten från promenaden var helt sjuk där uppe bland bergen, så det var lätt värt vandringen. Nya Zeelands natur slutar aldrig förvåna en.

Vi var tillbaka i Kaiteriteri igen runt halv fem och hoppade in i duschen direkt. När vi var tillbaka i rummet och håller på att klä på oss, hör vi hur någon vrider om nyckeln i låset. Jag och Lisa var ensamma i rummet just då och fick såklart panik, halvnakna som vi var. Vi hinner lagom ta på oss handdukarna när dörren flyger upp och 6 grabbar klampar in. Inte vilka killar som helst heller, utan ett gäng som vi umgicks med i Taupo förra veckan haha. Vi dog. Så kul men så konstig situation.

Lite senare på kvällen blev vi bjuda på middag av fyra supergulliga kanadensiska tjejer, i utbyte mot att Lisa skulle klippa två av dom. På stranden dessutom. Haha, det var en rolig syn! En vinmugg i ena handen, och en sax i den andra. Men fina blev dom!
Resten av kvällen satt vi på stranden med hela gänget, drack vin, skrattade, vissa badade och dansade hela natten lång.

I tisdags lämnade vi Kaiteriteri och åkte mot Westport för att spendera en natt där. På vägen dit stannade vi vid Lake Rotoiti, så vackert med alla berg och natur runt omkring.

På eftermiddagen var vi framme i Westport, men Lisen och jag hade bokat in Horse Trekking där så vi spenderade några timmar utanför Westport i den underbara naturen uppe på hästryggen. Kändes så underbart att rida igen efter så många år! Och naturen ska vi inte ens tala om, man slutar som sagt aldrig förvånas av hur vacker det är här. Vi red i floder, på ängar, i berg, i regnskog och bara hade det så mysigt med solen i ögonen. Helt underbar kväll helt enkelt!

Resten av kvällen tog vi det ganska lugnt, duschade och somnade tidigt.

Igår (onsdag) åkte vi mot Lake Mahinapuha. Resan dit tog nästan hela dagen, men väl framme möts vi av ett hotell mitt ute i ingenstans. Och vad skulle vi göra där då, tänkte vi. Vi hade fått reda på i tisdags att dom alltid har fest på kvällen och då ska man klä ut sig efter ett speciellt tema. Vi hade pensionärs-tema (ganska tråkigt då alla kommer se lika dana ut) men det var bara att göra det bästa av situationen! Det var typ det vi skulle göra där, klä ut oss och festa..

På vägen dit stannade vi utanför Mahinapuha på ett köpcentrum där vi fick springa omkring en stund och leta efter outfits, vilket inte var så lätt att hitta.

Alla gjorde sig iordning och det var riktigt bra outfits faktiskt!
Lisa var en gammal fancy tant som precis hade bakat kakor som hon bjöd på, och det gick verkligen hem! Jag däremot var en gammal gubbe som var nyvaken, och ja den synen när jag såg mig själv i spegeln var inte vacker haha. Aldrig känt mig så ful i mitt liv!
Vi dansade hela natten tills vi deckade vid 1-tiden. Riktigt rolig kväll i alla fall!

Nu är vi i Franz Josef. Här är tanken att vi ska göra en glaciär-aktivitet imorgon. Tror tyvärr inte det kommer bli av så det är så beroende av vädret. Man åker helikopter upp i glaciären och om det regnar blir det alltid inställt. Så vi håller alla tummar för att det blir av!

Allmänt | |
#1 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Alltså åh så härliga bilder!