måndag, tisdag, onsdags, torsdag och fredag!

Hej folket! 

Hoppas det är bra med alla❤️

Den senaste veckan har det hänt väldigt mycket, VÄLDIGT MYCKET! Var beredd på mycket text.. 

Börjar med i måndags. På eftermiddagen åkte vi upp till ett berg och där man såg ut över hela Queenstown, så underbart vacker och tror ärligt talat att jag skulle kunna bo här. Så vackert och allt är bara så underbart. Hela atmosfären! 

Uppe på berget åkte vi Luging. Vad är det undrar ni säkert! Man kör en typ av go-cart i en bana längs med berget med en helt fantastiskt utsikt, det var riktigt roligt och där kunde man lätt döda några timmar. 
Senare på kvällen mötte vi upp Emma och Lovisa och hade melodifestivalsmys på hostelet framför en brasa. Så mysigt! 

Tisdagen började med att vi hade bokat in att åka Jetboat i Skippers Canyons. Vi åkte ca en timma utanför Queenstown, vägen dit kan ha varit den läskigaste någonsin. Vi åkte ca 300 meter över havet, i berg och på dom smalaste vägarna UTAN räckte dessutom. Sket nästan på mig så rädd var jag haha! Men utsikten var magisk. Helt magisk! 

När vi väl var framme möts vi av en kristallklar flod och två jetboats som vi skulle åka med i ca 30 min. Det var dom roligaste 30 minuterna under hela den här veckan. Så sjukt kul! Vi körde i ca 100 k/h, mellan smala berg och nästan upp på land, snurrade 360 graders varv och blev dränkta. Riktigt roligt var det! 

På kvällen var det sagt för utgång igen. Vi hade lite förfest på rummet allihopa innan vi gick till några olika klubbar och barer. Rolig kväll och man är så tacksam att man har träffat så underbara människor som gör allt så mycket roligare. Vill inte lämna alla😓 

I onsdags hade vi bokat in en dagstur med Katie och Lois till Milford Sound som är ett stort fjordlandskap. Resan dit tog ca 4h, vi stannade hur många gånger som helst på vägen dit och kollade på den vackra naturen. De här landet överträffar sig självt varje dag! 
När vi kom fram väntade en färja på oss som skulle ta oss genom alla fjordar. Vi hade som tur var riktigt fint väder, klarblå himmel och strålande sol, så det kunde inte blivit bättre! Båtturen var ca två timmar. Riktigt vacker med alla berg, massa vattenfall och det blås vattnet. Vi såg massa sälar dessutom, så söta så. 

Vid ca fem på eftermiddagen åkte vi tillbaka mot Queenstown och kol fram ca nio på kvällen. En lång men väldigt bra dag! 

Igår, igår mina kära vänner hoppade jag och min älskade syster Bungy Jump. 
Ja ni läste rätt! Trodde inte för hela mitt liv att jag skulle våga det, men vi gjorde det! Båda två. Kalla oss sjuka i huvudet, det skulle jag ha gjort haha! 
Vi hade sagt innan vi åkte på resan att vi gör Skydive, men fan inte Bungy. Men där stod vi, och ja fuck it! 
Sov nästan ingenting natten till igår, var alldeles för nervös. Vi hade inte sagt till nån innan att vi skulle hoppa. Mammas nerver skulle inte klara det haha! 
Vi åkte ca 45 min utanför Queenstown till Nevis där vi skulle hoppa. Resan dit var hemsk. Trodde jag skulle spy av nervositet typ. När vi kom fram fick vi väga oss och fylla i massa papper, klä på oss selar och förbereda oss. Själva plattformen där vi skulle hoppa ifrån var mitt ute i luften på en lina, så för att ta oss dit åkte man som en gondol. Det var jag, Maja, Madeleine, Keelan och vår bästa vän Matt som var i en grupp. 
Maja hoppade först av henne och mig, och att se henne hoppa 134 meter rakt ner med huvudet först var så hemskt att se. Trodde hon skulle dö, och jag med för den delen haha! 
Sen blev det min tur. Har sån blackout från nästan hela hoppet och själva innan hoppet också. Kommer ihåg att jag står där och sträcker ut armarna och skriker SEE YOU NEVER! och sen bara dyker 134 meter rakt ner. Det var en sån sjuk känsla som inte ens går att beskriva. Kunde inte ens skrika, det kom in ut nått när jag försökte! Och här har jag inte ens vågat åka Atmosfear på Liseberg innan haha. Nu vågar man allt! Makes no sense. 

Och självklart, när det är jag som ska göra nått så är det ju alltid nått som går fel eller att jag klantar till det. När man hade studsat upp tre gånger när själva hoppet var gjort skulle man dra i ett snöre så man hamnade rakt upp istället för upp och ner. Men mitt snöre hade fastnat, så jag kom upp med röven först istället. Hahah skäms på min film när jag det i efterhand haha! Måste sett så roligt ut. 
Bungy Jump var en sån sjuk kick, det är det läskigaste, häftigaste, sjukaste, coolaste jag någonsin har gjort. Herregud ryser bara jag tänker på det! 

Efter att alla hade hoppat färdigt åkte vi tillbaka till Queenstown och gick och köpte varsin gigantiskt hamburgare på Fergburger. Det kan på riktigt varit den godaste hamburgare vi någonsin ätit! 

Senare på kvällen mötte vi upp hela gänget i en park innan det var dags att gå ut. Sjukt rolig kväll det också, utelivet här är på topp!! Slutade med lite tårar då Lovisa och Emma åker vidare idag, så att säga hejdå till dom var inte alls roligt! Men vi ses i sommar igen som tur är! Fick även säga hejdå till vår älskade Matt också, även Rayleen, Aimee, Rianne och Christine från Kanada.. Så underbara människor! Vi åt glass vid tre på natten, det var gott haha. 

Idag har vi inte gjort ett skit. Så skönt! Tog en lång sovmorgon, åt frukost i solen i en park, gått omkring i denna fina stad och senare på eftermiddagen träffade vi Lois och Katie. Dom åker tycärr imoegon, vilket är så tråkigt! Två supergulliga tjejer från England som vi har så roligt med. Alla vi har träffar i NZ är nästan från England, så vi har bestämt att vi ska ha en Kiwi Experience reunion om ett år. Ser fram emot det så mycket! 

Ikväll ska vi gå ut igen och ha avkedafest för alla som ska lämna imorgon. Bara Maja och jag som stannar här så länge haha, vi lämnar inte förens på måndag. 
Imorgon ska vi upp ganska tidigt och göra en 6 timmars hajk upp på ett berg så man ser ut över alla sjuka berg här. Det ska bli riktigt roligt faktiskt! 

Puss och kram Lisen! 




















Allmänt | |
Upp