Delfiner

Hej på er alla kära vänner!

Nu är vi inne på våra sista timmar här i Nya Zeeland, vilket känns helt sjukt. Dom här fem veckorna har verkligen swischat förbi och vi efterlyser var tiden har tagit vägen.

I onsdags åkte vi mot Kaikoura, resan dit tog några timmar och när vi väl kom fram var det jättefint väder så vi var ute lite under eftermiddagen. Kaikoura var ett väldigt litet samhälle, bara två tusen invånare.

På kvällen gick vi som var kvar av Kiwi-gänget och åt Fish and Chips, riktigt mysigt. Senare på kvällen fick jag agera frisör ännu en gång. Att klippa med en kökssax är inte jättelätt, men det blev riktigt bra ändå haha.

Igår (torsdag) hade vi ställt klockan på 04:30. Måste va en sjukt bra anledning för att jag ska gå upp så tidigt! Och det var en bra anledning, en vääääldigt bra!!
Vi åkte iväg några från hostelet till hamnen där vi skulle kliva på en båt för att åka ut och simma med delfiner. Hör ni hur de låter, SIMMA MED DELFINER!!? Dessutom i soluppgången, aa man fick nypa sig i armen så många gånger den morgonen för att se att det var sant.

Innan vi åkte fick vi klä på oss varsin våtdräkt som var täckt från topp till tå, bokstavligen. Vi åkte ca 30 min ut på havet och under tiden höll solen på att gå upp. Den soluppgången var bland den vackraste soluppgång jag någonsin har sett. Himlen var alldeles orange och det speglade sig så fint i vattnet. Så fint!

När vi skulle hoppa i vattnet var endast 14-15 grader, så våtdräkten  behövdes. Och jävlar va kallt det var när man hoppade i, fick typ inte luft. Men det glömde man snabbt bort när man kollar under vattnet och ser ca 500 delfiner som var överallt, verkligen överallt!! Över oss, på oss, runt oss, under oss och ja ÖVERALLT. Vi tänkte innan att vi får vara glada om vi får se åtminstone en delfin, så detta blev lite av en chock. 500 delfiner som hoppar, leker, simmar och vill ha all uppmärksamhet av oss. Det som är ännu sjukare i detta är att dom är vilda, inte tränade eller någonting för att vilja vara runt människor.

Vi fick simma på tre olika ställen och tiden sprang iväg så fort, och då var vi ändå ute i ca tre timmar. Det var den häftigaste och bästa upplevelsen jag varit med om tror jag. Känslan att simma runt med delfiner går inte att beskriva. Det är nog alla tjejers dröm, så det var verkligen en dröm som gick i uppfyllelse. Förstår fortfarande inte att vi har gjort det! Kunde inte fått ett bättre avslut på dom här veckorna i Nya Zeeland.

Resten av dagen igår gjorde vi inte allt för mycket. Tog en buss tillbaka till Christcurch och möts av 30 gradig värme när vi kommer fram, så skönt att det var lite varmt igen. Det har vi inte varit riktigt vana vid dom här veckorna på Nya Zeeland.
Resten av dagen igår gick vi runt i den botaniska trädgården och kollade runt lite i den här staden.
Det blev en tidig kväll och det behövde bi båda två.

Idag har vi checkat ut från vårt hostel, sista gången på hostel under den här resan. Ska bli så skönt att bo på hotell och ha ett eget rum och inte behöva dela med andra. Ser fram emot det så mycket!

Vårt plan går vid klockan nio ikväll, så just nu funderar vi på vad vi ska göra under dagen här. Det är bara 11 grader ute idag, så vi kanske gör på bio eller någonting. Slippa vara ute i alla fall!

Flygresan blir inte så rolig dock.. Christcurch --> Auckland
Auckland --> Hongkong
Hongkong --> Manila
Manila --> Boracay.

Hörs om vi över huvud taget överlever den långa flygresan på 23h!