Taupo

Tjeeena!

I tisdags morse lämnade vi Rotorua och fortsatte vår resa söderut, mot Taupo. På vägen dit stannade vi i en regnskog och gick vår morgonpromenad, som vår busschaufför Ben alltid tvingar oss att göra haha. Ben är förövrigt världens skönaste. Spelar ingen roll vad han säger, man skrattar oavsett haha.

Efter promenaden åkte vi vidare och stannade till vid Huka Falls - ytterligare ett vattenfall. Regnskogar och vattenfall har blivit lite vår grej här borta. Efter att ha kollat runt lite där åkte vi vidare till Taupo, där vi skulle stanna i två nätter. Taupo ligger precis vid Lake Taupo (logiskt) som är en av Nya Zeelands största sjöar. Om inte den största, osäker på den. Hur som helst, väldigt mysig stad som påminde lite om Jönköping faktiskt.
Efter att vi checkat in gick vi en sväng i stan innan vi började göra oss i ordning för kvällen. Vi fick sällskap av Lovisa och Emma, två jättegulliga tjejer från Göteborg, och deras kompis Amy från England. Drinking games, musik och massa skratt i köket på hostelet och vi var ready to go så att säga.
Resten av natten tillbringade vi på en bar/klubb tillsammans med resten av Kiwi-gänget. Sprang även på två britter som vi träffade i Noosa i Australien, sjukt att man alltid lyckas träffa samma människor haha. Hade i alla fall en riktigt rolig kväll!

Och roligare skulle det bli. Jag gick hem tidigare än Lisa med den enda nyckeln till ytterdörren och rummet vi bodde i. Jag lyckades somna på direkten och hade lovat att gå upp och låsa upp till Lisa. Hur slutade detta, undrar ni säkert? Jo, genom att Lisa försöker 1. Klättra över ett staket och ta sig in via någon bakväg. 2. Klättra upp på taket (?) för att försöka hoppa in genom fönstret. Hahahahaha. Det fina i historien är att hela området runt hostelet är kameraövervakat, så lilla Lisen finns säkerligen med på film. Så jävla roligt alltihop haha.

Efter alldeles för lite sömn vaknade vi till spöregn igår morse. Kul. Extra kul med tanke på att vi skulle gjort Tongariro Crossing, en hajk uppe bland bergen, den dagen. Så det blev inställd. Är så besviken att vi inte kunde göra det, hade verkligen sett fram emot det. Men men. Vi masade oss iväg till ett kafé och åt en alldeles för dyr men så god frukost, innan vi gick tillbaka till hostelet och packade ihop lite saker. Vi skulle nämligen möta upp ett gäng och gå till några varma källor, för att tillbringa resten av eftermiddagen där. Vi gick och köpte varsin badring innan vi började vår låååånga promenad dit. Den skulle inte varit så lång egentligen, men som vanligt lyckas vi alltid ta den längsta vägen så vi gick säkert i över 1,5 timmar. Men det var värt det kan jag säga. Det var sååå gött att ligga där i det varma vattnet medan det regnade, bada i två vattenfall och bara göra ingenting. Underbart.

Framåt kvällen gick vi tillbaka till hostelet (blev dränkta på vägen pga regnet) och fixade lite mat så fort vi kom fram. Sedan började vi göra oss iordning för Part 2. Vi förfestade lite med ett gäng britter på hostelet innan vi gick till samma bar som kvällen innan. Också en riktigt rolig kväll med massa dans och goda drinkar.

Idag är det torsdag och vi har lämnat regniga Taupo bakom oss. Nu är vi på väg till River Valley där vi stannar en natt, innan vi åker vidare mot huvudstaden Wellington imorgon. Imorgon, den 19:e, är det visst någon som fyller år med som är sjukt taggad på att fira sin 21-årsdag i Wellington tillsammans med bästa Kiwi-gänget. Kommer bli sååå bra!

Det var allt för nu. Hörs gänget!