Boracay, Filippinerna

Tjeeena!

Upptäckte att vi visst inte uppdaterat på några dagar så här är lite om vad vi hittat på.

I fredags, alltså vår sista dag i Christchurch, gjorde vi inte alltför mycket. Checkade ut från hostelet, åt frukost och fick sedan för oss att gå på bio för att döda lite tid. Vi gick och såg "How to be single", riktigt rolig film faktiskt! Efter filmen fikade vi lite innan vi gick tillbaka till hostelet och chillade. Runt sex åkte vi ut till flygplatsen och sa hejdå till Tim, Becky och Harry. Riktigt tråkigt! Som tur är bor typ alla vi träffat i NZ i London med omnejd så det kommer lätt bli reunion i London. Ser fram emot det såå mycket!

Har verkligen haft det helt fantastiskt under våra 5 veckor i Nya Zeeland så det kändes riktigt vemodigt att lämna. Har sett och upplevt otroligt mycket men det bästa har ändå varit alla de människor vi träffat och den gemenskapen vi fick. Det kändes verkligen som en stor familj. Bästa, bästa Kiwi-gänget. ❤ Så tacksam för precis allt!

Vid nio lyfte vårt plan från Christchurch som skulle ta oss till Auckland. Efter Auckland började långflygningen till Hong Kong - 11 timmar. Som tur var flög vi på natten så vi lyckades sova större delen av tiden. Vi landade i Hong Kong på morgonen och jäklar vilka flashbacks vi fick! Det var ju ett av stoppen på väg till Vietnam i november. Det kändes lite som att cirkeln slöts haha.
Från Hong Kong flög vi vidare mot Manila, Filippinerna, för att sedan byta flyg mot Caticlan (Boracay). Det är en historia i sig haha. Först och främst fick vi vänta i 100 år på våra väskor och hade då ca 1,5 h på oss innan nästa flyg gick. Det visade sig vara från en helt annan terminal och att hitta dit, få med oss alla saker, checka in och gå igenom alla kontroller tog sin lilla tid. Fan vad vi stressade, kom till gaten typ en halvtimma innan planet skulle gå helt genomsvettiga haha. Men vi hann trots allt.

Planet vi åkte med var väldigt litet och såg lite halvläskigt ut, men vi kände mest "fuck it, vi vill bara komma fram nu."  Flyget gick bra och vi landade i Caticlan (som förövrigt har sin landningsbana PRECIS vid stranden, trodde vi skulle krascha där ett tag haha) på eftermiddagen. Från flygplatsen fick vi skjuts till hamnen där vi sedan åkte Bangka-båt (?) över till ön Boracay. Sedan fick vi skjuts till vårat hotell, så efter drygt ett dygns resa var vi äntligen framme!

Och ja, hotell. HUR underbart som helst efter att ha bott på hostel i tre månader haha. Vi packade strandväskan, köpte lite mat och kollade in själva stan på väg ner mot stranden. Sååå mysigt här och det finns verkligen allt, till och med McDonalds och Starbucks haha. Och stranden, White Beach, är nog bland det finaste vi sett. 4 km lång, vit sandstrand, massa palmer och det blåaste vattnet man kan tänka sig. Vi solade och badade och tittade på solnedgången, som förövrigt var heeelt sjukt vacker. Till och med känd för att vara Filippinernas finaste. Kolla bilderna nedan! Senare på kvällen gick vi hem till hotellet igen och däckade direkt, trötta och jetlaggade.

Söndag morgon började vi med frukost på ett café: French Toast med smak av vanilj plus färsk frukt. DOG. Resten av dagen tillbringade vi på stranden, njöt av värmen och att faktiskt ha "semester från semestern". Så fint!
På kvällen gjorde vi oss i ordning och gick ut och åt middag på TGI Fridays. Hade tänkt gå ut efter egentligen men det slutade med att vi gick tillbaka till hotellet och försöka kolla på Mello-finalen, vilket gick sådär pga kasst wifi haha.

Igår morse åt vi frukost precis vid stranden och tillbringade sedan resten av dagen där. Sol, bad, läsa böcker, musik, glass. Livet. Boracay är verkligen en paradis-ö och jag skulle lätt kunna åka hit igen!
På kvällen, efter att gjort oss i ordning lite, gick vi ner till stranden igen och satte oss på en supermysig restaurang. Märks så tydligt att man är tillbaka i Asien med alla restauranger och barer på stranden, eldshower och livemusik. SÅ mysigt på alla sätt.

Efter middagen hade vi tänkt gå hem, men sprang plötsligt på ett gäng roliga Aussies plus tre svenska tjejer som vi tog en drink med. Några fler drinkar och grymt sällskap resulterade i utgång och dans på några av klubbarna på stranden. Riktigt rolig kväll! Roligaste var utan tvekan när några av killarna fick för sig att det var en bra idé att hälla sina drinkar över Lisa. Hahaha. Lilla Lisen såg ut som hon duschat.

Idag när vi vaknade ångrade vi väl lite att vi gick ut kan jag säga. Framför allt jag. Bakis och dessutom feber, hosta, halsont och en täppt näsa på det. Kul kombo ju! Har känt mig lite hängig de senaste dagarna men idag bröt det ut på riktigt tyvärr. Såå jag har tillbringat hela min tisdag i sängen, sovit, knaprat panodil, ätit choklad och försökt bli bättre. Går väl sådär. Lisa har som tur var kunnat umgås med svenskarna vi träffade igår så hon inte behövt vara ensam hela dagen/kvällen.
Ska se om det är något kul på TV innan jag lägger mig i hopp om att må bättre imorgon. Då ska vi förhoppningsvis till Puka Beach!