Många dagar

Heeej på er!

Tänkte blogga ifatt lite om de senaste dagarna.
I torsdags eftermiddag kom vi, efter många timmars bussåkande genom den heeelt fantastiska naturen, fram till River Valley. Jag trodde att River Valley var en liten by där bland bergen, men det visade sig vara ett enda hus haha. Lagom snopna klev vi av bussen mitt ute i ingenstans, gick ner för en lång backe med alla väskor och kom fram till en liten stuga som var själva hostelet. Vi fick ett 6-bäddsrum och delade med Lovisa och Emma, två supergulliga svenska tjejer som vi hängt med, samt två brittiska tjejer.

Det fanns inte ett piss att göra i River Valley, så vi fördrev tiden genom att spela kort, se på film, promenera och ja, det var väl det. Under promenaden hittade vi världens gulligaste häst aka Jack-Åke som vi hängde med en stund. Han ställde till och med upp på selfies. Så jävla söt haha. Efter mycket skratt, nudel-middag och korthusbygge (som jag förövrigt var KUNG på, 7 våningar!) somnade vi.

På fredagsmorgonen vaknade jag av skönsång. Tjejerna kom in i rummet och sjöng "Happy Birthday" och hade med sig presenter i form av choklad plus en stor Cookie med ljus i. Så himla gulligt av dem! Blev så glad.

Efter lite frukost hoppade vi in i bussen med sikte mot Wellington. Vi hann dock inte komma så långt innan vi stannar i någon liten håla någonstans och vår busschaufför Ben säger att bussen är trasig. Kul. Så vi fick tillbringa typ 2,5 h på McDonalds för att vänta på en ny buss, när allt vi ville var att komma fram så vi kunde fira mig på riktigt. Men men, det fanns ju inte så mycket mer att göra än att vänta. Till slut kom en ny buss i alla fall och efter att ha tagit oss igenom alla köer kom vi till slut fram till Wellington runt sjutiden, sådär 3 timmar försenade.

Det "roliga" slutar inte där dock haha. Eftersom vi är så pass många som åker med Kiwi-bussarna fanns det inte plats för alla att bo på Base (hostelet) så 20 av oss skulle bo på ett annat hostel. Det vi inte visste då var att alla 20 skulle bo i ett och samma rum med endast en toalett och två duschar. Hahaha. Men det var bara att gilla läget.

Efter att ha stressat och gjort oss i ordning tog vi med oss Emma och Lovisa och letade upp en supermysig restaurang för att äta lyxmiddag dagen till ära. Vitt vin, kyckling med ädelost och potatis med parmesan. Satt så jävla fint vill jag lova. Speciellt med tanke på att vi typ lever på bröd och nudlar haha.

Några timmar av prat, skratt och underbar mat och vi var redo att fortsätta partajandet. Vi gick först till en hostelbar och dansade sedan loss på en klubb resten av natten. Hade sååå roligt och är så tacksam och glad över att ha träffat så fina människor. Och speciellt tack till Lisa, Emma och Lovisa som gjorde min födelsedag så himla bra! ❤

I lördags morse ringde klockan vid halv sju. Mindre kul med tanke på att vi somnade runt fyra, halv fem haha. Vid sju gick bussen mot färjan som skulle ta oss till södra ön. Tyvärr hade vi bara en natt i Wellington, vi ville stanna längre men det fanns inte ett hostel ledigt i hela stan. Helt sjukt. Så vi fick helt enkelt åka vidare till sydön lite tidigare än planerat.

Vid niotiden lämnade färjan Wellington och åkte mot Picton. Det tog totalt 3 timmar och vi tillbringade den mesta av tiden i varsin fåtölj och skrattade åt Snapcha-filter haha. Lättroade. Runt lunch var vi framme i Picton och rullade vidare söderut. Vi svettades ihjäl i bussen, stannade vid en flod och badade samt handlade lite mat innan vi kom fram till Kaiteriteri, Abel Tasman. Kaiteriteri är ett jättemysigt litet ställe med en lång sandstrand som vi bokstavligen sprang till så fort vi checkat in. Sååå gött.

Efter några timmar kom Emma och Lovisa tillbaka från deras Skydive (så avundsjuk...) så vi hängde lite med dem innan vi däckade i våra sängar, helt slut.

I morse fick vi sovmorgon. Fantastiskt. Vi åt frukost med tjejerna innan vi vinkade av dem och resten av Kiwi-gänget som åkte vidare till Westport. Jag och Lisa valde att lägga till 2 extranätter här, vilket är riktigt gött, dock jobbigt att säga hejdå till alla som åkte. Bästa gänget. Som tur är träffar vi de flesta om drygt en vecka i Queenstown igen. Längtar!

Såå vi har tillbringat typ hela dagen på stranden. Och inte gjort mer än att sola och bada. Så skönt och då välbehövligt!
Imorgon ska vi upp i ottan för att titta på soluppgången på stranden och sedan ut på en kajakutflykt. Så taggad!